klassiskt midsommar firande i en av världens mysigaste by

Här är jag, i byn jag är uppväxt i och har precis återigen firat midsommar.
riktigt traditionellt. jag valde i år igen att följa mamma och mormors spår med dräkterna, varför inte? det är en gång om året och riktigt svenskt liksom. troligen första gången många ser mig klädd så :) jag skämms inte ett dugg. Bror min agerade fotograf hela kvällen.
Hoppas att eran midsommar har varit perfekt ! det blev ju riktigt härligt väder :D
 
Klockan är tio i ett och man är pigg som en nötkärna, that's awesome!
 
JUSTE, hon till höger om mig på sista bilden är en av de två engelsmännen som är här i dalarna på besök. det var typ två år sen sist och jag har lärt mig en del engelska sen dess men likförbannat är det alltid lika nervöst att snacka engelska irl med någon som har det som hemspråk.... JAJA slut på snack, HA DE BRA! SOV GOTT! 
 

Kommentarer
Postat av: moa

Hej!
Jag ska på bröllop på lördag och har lite problem med hur jag ska ha håret,hur tycker du att man ska ha håret-enkelt eller fixat? kom jätte gärna med tips!
Tack på förhand!

Svar: Hejhej! Om det står kostym på klädselreglerna borde du ha något klänning eller liknande, har du tänkt dig något? Isåfall kan du locka håret och sätta upp det i en slarvig knut bak på hjässan. annars kan du ju bara låta lockarna ligga över axlarna. kanske fläta in luggen? Det är väl så jag skulle gör :) hoppas det hjälpte, tack för frågan! Ha så kul!
Jennie & Julia

2012-06-22 @ 02:23:59
Postat av: Julia

Jennie! du borde bärja klä dig så där du va jätte söt! :) Hoppas att du haft/har kul! ses på måndag! kram! ;)

2012-06-22 @ 12:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback